Två gånger Love Coffee

Jag bara ÄLSKADE fjolårets Etiop Biftu Gudina från Love Coffee. Så förhoppningarna var naturligtvis through the roof inför årets rost.

Förutom att påsen har förändrats så har något också hänt med innehållet. Kanske är det mina högt ställda förväntningar, men jag tycker inte denna poppar lika mycket som fjolårets. Tonerna av persika, jasmine och toffee är där, men lite mer dämpade än jag kommer ihåg dem. Förstå mig rätt, det är ett riktigt bra kaffe, men det levererar liksom inte riktigt mina förväntningar. Det gjorde sig allra bäst i chemexen. 

Det andra kaffet var därför en grym överraskning! Deras Yirgacheffe Idido.

Det här är allt du vill ha från en Yirgacheffe och mycket mer! En grym kopp med mycket blomster och bergamotte, men framförallt jordgubbar! En blir tamigtusan inte mätt på det här kaffet! Det är lätt och somrigt i sin framtoning, exakt vad en behöver i ett regnpiskat Småland. Gillar ni florala och bäriga kaffen med citrustoner är detta svinbra! Heja Love Coffee!

/Andreas

2 reaktioner på ”Två gånger Love Coffee

Kommentera

