Love Coffee Roasters – Bifdu Gudina

Bifdu  Gudina, Etiopien

Provade detta kaffe första gången hos Love Coffee i Lund och blev förtjust. Den gången bryggdes det i V60 och var kalasgott. Igår öppnade jag påsen jag köpte med mig och bryggde mig en Kalita; 24 g bönor, 384 g vatten och en bryggtid på drygt 3:30. Resultatet blev häpnadsväckande! Vilken syra! Vilken sötma! Citrustoner och honungsmelon med en finfin örtighet i avslutet. Detta är ett av de absolut godaste kaffen jag druckit! Vilken leverans!

/Andreas

2 reaktioner på ”Love Coffee Roasters – Bifdu Gudina

  1. Ping: Koppning! | apkaffe

  2. Ping: Två gånger Love Coffee | apkaffe

Kommentera

